אנו עובדים בבית חולים פרטי באישור משרד הבריאות

menu

הפלה פרטית מול הפלה ציבורית- מה נכון יותר עבורך

מידי שנה עשרות אלפי נשים בישראל עוברות הפלה מסיבות שונות. הסיבות הללו יכולות להיות נעוצות במצב כלכלי, רצון לפתח קריירה לפני האימהות, מום שהתגלה בעובר ועוד. הפלות הן כבר מזמן "עניין שבשגרה" במובן הזה שהן שכיחות ובטוחות, ויחד עם זאת, ההחלטה על הפסקת הריון היא אף פעם לא פשוטה או נעימה. לעיתים היא אפילו מלווה בכאבים פיזיים וחוסר שקט נפשי שמקנן בלב האישה.

אם את עומדת בפני הפלה, כנראה שאת מתמודדת עם המון תהיות וחששות. אחת ההחלטות הכי משמעותיות שיקבעו את אופי התהליך היא ההחלטה האם לבצע את ההפלה אצל רופא פרטי או במסגרת מערך הרפואה הציבורית. אין כאן תשובה חד משמעית וזה גם היופי – הגיוון שמאפשר לכל אחת לבחור מה שנכון יותר עבורה. הכתבה הבאה תאפשר לך להבין קצת יותר על כל אחת מהאפשרויות.

לפני הכל, מה חשוב לדעת על הפלות בישראל?

הפלות בישראל הן חוקיות. ניתן לבצע הפסקת הריון בכל מוסד רפואי, פרטי או ציבורי, שקיבל את הסמכות לכך ממשרד הבריאות. לביצוע ההליך קיים תנאי אחד מחייב: כל אישה המבקשת לעבור הפסקת הריון (בפרטי או בציבורי) חייבת לקבל לכך את אישור הועדה להפסקת הריון. אפשר להרגיע ולומר שישראל היא מדינה מתקדמת למדי בכל הנוגע למדיניות הפלות. יעיד על כך השיעור הגבוה של הפניות המאושרות: כ 98% מכלל הפניות שמגיעות לוועדה.

הפלה פרטית מול הפלה ציבורית

הפלה פרטית מול ציבורית: ליווי ויחס אישי

על אף השירות הרפואי המקצועי והמסור בבתי חולים ציבוריים, חשוב לזכור שהעומס על הצוות הרפואי הוא הרבה יותר גדול. לרוב אפילו לא תוכלי לדעת מי הרופא או המתמחה שיהיה בתורנות באותו יום וכנראה שגם אם תצטרכי לשוב להמשך טיפול, לא תפגשי אותו שוב. זהו אחד ההבדלים המשמעותיים ביותר בין הפלה ציבורית לפרטית  – החופש לבחור את הרופא שיבצע את ההליך, בהתבסס על המוניטין והרזומה שלו, לצד הפריווילגיה הכל כך משמעותית של לעבור את כל ההליך מא' ועד ת' מול אותו הגורם – שנבחר על ידיך. גם בזכות השירותים המתקדמים והמעטפת של המרפאה הפרטית, המטופלות זוכות ליחס אישי וליווי הרבה יותר אינטימי שהוא כל כך משמעותי בתהליך שעשוי להיות קשה ומורכב מבחינה פיזית ונפשית.

הפלה פרטית מול ציבורית: שיקולים של לו"ז

אישה אשר בוחרת לבצע הפלה בבית חולים ציבורי צריכה לקחת בחשבון שמועד ביצוע ההפלה יתואם לפי לוח הזמנים העמוס של בית החולים. על אף שבית החולים הציבורי מנסה להתחשב ככל שניתן בגיל ההיריון, לעיתים אפילו שבוע המתנה, יכול להיות ההבדל בין הליך תרופתי להליך ניתוחי. במילים אחרות, לוח הזמנים של בית החולים הציבורי עלול להיות הגורם שיכריע בהחלטה שיש לה השפעה משמעותית על הבריאות שלך. במקרה של מרפאה פרטית, לרוב לאישה תינתן האפשרות לקבוע את מועד ביצוע ההפלה בעצמה וההמתנה תהיה קצרה בהרבה.

הפלה פרטית מול ציבורית: עלות

הרפואה הציבורית בישראל מאפשרת לכל הנערות ולהרבה מאוד נשים בגיל הפוריות לקבל מימון לביצוע הפלה. נשים זכאיות למימון ציבורי במקרים הבאים:

  • כל הנשים מתחת לגיל 33
  • היריון הנובע מיחסים אסורים על פי החוק הפלילי
  • מום גופני או נפשי ממנו סובל עובר
  • סיבות רפואיות או נפשיות של האישה
  • חיילות בשירות סדיר (מימון צבאי)

עלות הפלה במרפאה פרטית משתנה ממרפאה למרפאה. הפלה היא הליך כירורגי, זה דבר שהוא לא זול. ההשקעה הזאת תאפשר לך לבחור את הרופא שלך בעצמך ולקבל ממנו את הליווי המקצועי והאישי לאורך כל התהליך. שווה לבדוק אם למרפאה הפרטית או לרופא אליו פנית יש הסדר דרכו ניתן לקבל הנחה או החזר מקופות החולים או מביטוחים פרטיים.

הפלה פרטית מול ציבורית: גיל ההיריון

ההחלטה אם לבחור בהפלה פרטית או ציבורית תלויה במידה רבה בגיל ההיריון. ככל שההפלה נעשית בשלב מוקדם יותר של ההיריון, כך ההליך פשוט יותר ולך יהיו יותר אפשרויות בחירה. כל עוד את עדיין בשליש הראשון, תוכלי לבחור אם לבצע הפלה בבית חולים ציבורי או בבית חולים פרטי אצל רופא לבחירתך. הפסקת הריון בשליש השני מתבצעת בבתי חולים ציבוריים שרשאים לבצע הפלות עד סוף שבוע 23 לכל המאוחר.

הפלה פרטית או הפלה ציבורית

אודות המחבר

ד"ר גיא גוטמן

ד"ר גיא גוטמן

רופא בכיר במרכז בריאות האישה של קופת חולים כללית, מומחה בגינקולוגיה ורפואת צוואר הרחם, בעל 20 שנות ניסיון מוצלח בפריון, מיילדות וגינקולוגיה.

עוד מאמרים בנושא
התקשרי לקביעת תור
כתובתינו
דילוג לתוכן